Usvajanjem novog zakona o zapošljavanju, Njemačka je otvorila vrata i visokokvalifikovanoj i niskokvalifikovanoj radnoj snazi iz zemalja izvan Evropske unije, dok je vrijeme za priznavanje stranih kvalifikacija uveliko skraćeno
U posljednje vrijeme sve se češće spominju poslovne prilike u razvijenim evropskim zemljama, a prije svega u Njemačkoj. Svi koji bi željeli da se zaposle u toj državi, mogu da se informiraju o prijavi za željeno radno mjesto preko Njemačke agencije za zapošljavanje koja je objavila listu od oko 50 deficitarnih poslova koji su otvoreni radnicima izvan Europske unije, prenose agencije.
Usvajanjem novog zakona o zapošljavanju, Njemačka je otvorila vrata i visokokvalifikovanoj i niskokvalifikovanoj radnoj snazi iz zemalja izvan Evropske unije. Firme koje žele da zaposle ljude iz zemalja izvan EU, moraju da raspišu javne konkurse. Preduzeća koja ne uspijevaju da prikladne kandidate iz inostranstva nađu sami, mogu da se obrate uredima agencije za rad na licu mjesta.
Kad se kandidat odgovarajuće kvalifikacije nađe, potrebno je da se prizna njegova kvalifikacija, a onda radnik koji je dobio posao u Njemačkoj preko Savezne agencije za rad zatraži radnu dozvolu i dozvolu boravka u nadležnom konzularnom predstavništvu.
U međuvremenu je vrijeme za priznavanje inostranih kvalifikacija znatno skraćeno. Ukoliko kvalifikacija nije u potpunosti identična njemačkoj, postoji mogućnost djelimičnog priznavanja kvalifikacije uz obavezu dodatnog doškolovanja u Njemačkoj.
U Centralnom udruženju njemačkog zanatstva kažu da su u njemačkim malim i srednjim preduzećima i dalje veoma cijenjeni majstori i zanatlije iz zemalja na području bivše Jugoslavije, kao i iz istočne Evrope.
Od ključnog značaja je da se u najkraćem mogućem roku nauči makar onaj dio njemačkog riječnika nužan za nesmetano obavljanje posla.
Jutarnji list prenio je listu poslova u Njemačkoj na koje kandidati izvan zemalja EU mogu da se prijave:
- mehatroničar
- tehnički asistent (mehatronika)
- mašinski tehničar (mehatronika)
- inženjer mehatronike
- elektroničar automatizovane tehnologije
- industrijski tehnolog automatizovane tehnologije
- elektroničar
- elektroničar automatizovane tehnologije za industriju
- robotičari
- robotičari – autonomni sistemi
- tehnolog automatizovane industrije
- inženjer automatizovane industrije
- električar
- električar na gradnji
- tehničar za rasvetu
- tehničar za električna postrojenja
- elektroinstalater
- vodoinstalater
- vodoinstalater za izolaciju
- monter gromobrana
- tehničar za grijanje
- tehničar za rashladne sisteme
- inženjer za rashladne tehnologije
- radnici bez kvalifikacije za vodovod
- strojovođa
- mašinovođa
- nadzor infrastrukture na željeznicama
- održavanje infrastrukture na željeznicama
- medicinska sestra
- medicinska sestra na pedijatriji
- noćna sestra
- medicinska sestra na intenzivnoj njezi
- medicinska sestra na hirurgiji
- medicinska sestra u ambulanti
- anesteziolog
- asistent anesteziologa
- njegovatelj starijih osoba
- njegovatelj bolesne djece
- specijalisti za kliničku gerijatriju
- specijalisti za onkologiju
- specijalisti za endoskopiju
- specijalisti za nefrologiju
- specijalisti za rehabilitaciju
- hirurški tehničar
- asistent za hirurgiju
Njemačka Agencija za zapošljavanje objavila je na više jezika na svom web portalu www.arbeitsagentur.de detalje i uslove pod kojima je moguće podnijeti prijavu za traženi posao. Na osnovu odredbi o “plavoj EU karti” Njemačka je već ranija otvorila vrata za ljude univerzitetskog obrazovanja iz zemalja izvan EU. Prema navodima Instituta njemačke privrede, oko 120.000 visokokvalifikovanih nedostaje samo u oblasti matematike, informatike, prirodnih nauka i tehnike.
Ovaj institut je sada pohvalio to što je novom “pozitivnom listom” otvorena mogućnost da kvalifikovani ljudi, ne samo oni sa univerzitetskom diplomom već i zanatlije, majstori i druge struke tog nivoa obrazovanja, mogu da se zaposle u Njemačkoj.
Na osnovu ankete koju je sprovela DEKRA, kompanija koja se bavi nadzorom i bezbjednosnom kontrolom motornih vozila, proizlazi da će u Njemačkoj za 10 godina nedostajati oko 150.000 vozača teretnih vozila, jer će u tom periodu 30 odsto vozača morati u starosnu penziju.