loading...

Oblatne s Jaffa keksima

 Ukusan kolač s Jaffa keksima i oblatnama koji se zaista brzo priprema, ali i zaista brzo nestaje s tanjura... Svakako provjerite naš slatk...

Wednesday, November 30, 2016

Kroz igru deca otkrivaju svet

Povezana slika





Igra ima izuzetno važnu ulogu u razvoju deteta. Tokom igre, posebno mesto zauzimaju emocionalni odnosi koji se deo svake aktivnosti, bilo da se ono igra samo (i u „solo“ igri dete ispoljava emocije prema igračkama iako nisu živa bića, u njihovoj igri ona to postaju), ili sa nekim.


U interakciji sa drugom decom, roditeljima ili osobom koja se brine o detetu, kroz samu igru ono može „abreagovati“ različita emocionalna stanja, „odigrati“ uloge roditelja, iskazati strahove, konflikte, bes ljubav, ljubomoru, tugu…, tako da je ona dobar način da se dete opusti, iskaže ono što ga tišti ili raduje, zadovolji svoju radoznalost i „pusti mašti na volju“. Igra je najbolji spontani i prirodni način oslobađanja od napetosti.

Poštujući i usvajajući pravila koja podrazumeva i nameće svaka igra koja je podsticana ili vođena od strane odraslih, dete preuzima i sistem vrednosti i norme ponašanja tog sveta.

U psihoterapiji dece igra ima poseban značaj jer  predstavlja izraz svesnih i nesvesnih sadržaja psihizma, koje treba analizirati kod dece koja nisu ovladala govorom ili imaju teskoća u razumevanju poruka odraslih, igra služi kao zamena za govor. Igračke na simboličan način predstavljaju objekte spoljnjeg sveta i svakodnevnog života.

Postoje tipične igre dece i roditelja između prvog i drugog rođendana deteta:

Svesno ispuštanje i bacanje igračaka.

Prvobitno ispuštanje igračaka zbog nerazvijenosti mišića šake, pretvara se u svesno i namerno bacanje predmeta. Ovaj gest namernog ispuštanja igračke treba shvatiti dvostruko: kao poziv na igru koji treba prihvatiti i podržati. Ali, ono može i da razbacuje igračke po sobi tražeci nove. Tada bi roditelji trebalo da uzmu igračku po igračku i da se obrate detetu:“Ovo je tvoja igračka, odnesi  je tamo, tako je dobro…“ To je put ka usvajanju pravila ponašanja na najranijem uzrastu.

Dodavanje igračke na zahtev.

Da bi dete aktivno učestvovalo u ovoj igri, trebalo bi da razume značenje naloga, da ima predstavu igračke i da ume da je prepozna i pronađe. Mališanu se može reći: „sada donesi mami kucu…“ Ako je razumelo, dete je zbog toga veoma zadovoljno i za taj uspeh ga treba pohvaliti.

Igra skrivanja.

Na uzrastu  od godinu dana i više, deca su aktivnija u traženju, jer su pokretljiva i bolje se orjentišu u prostoru, pa krajnji rezultat izaziva veliku radost.

Imitativne igre.

Sve aktivnosti odraslih koje dete posmatra i razume, mogu postati predmet ovih igara i zbog značajne uloge u socijalizaciji i razvoju deteta, treba ih podsticati. To mogu biti najjednostavnije imitativne aktivnosti: „Kako dete spava, kako tata čita, a kako volimo bebu…?“

Funkcionalne igre.

Težište ovih igara je oko onih funkcija koje u ovom periodu sazrevaju – dete se igra novom funkcijom uspravnog hodanja, isprobava svoju sposobnost premeštanja u prostoru hodanjem (gurajući ili vukući razne predmete. Takođe, mališan se na ovom uzrastu intenzivno  igra novom sposobnošću hvatanja vrhovima prstiju uz opoziciju palca – hvata sitne predmete, stavlja u kutije… U ovoj razvojnoj fazi neophodan je izuzetan oprez! Upravo zato što je ovladalo hodanjem,propinjanjem na prstiće, hvatanjem sitnih predmeta itd. okolina može predstavljati i opasnost (hemikalije, tablete, lomljive stvari, nebezbedni prozori…). Zato je potrebno da dete živi u bezbednom okruženju.

Deca imaju vrlo živu maštu, pa i najjednostavniji predmeti mogu beskrajno da ih fasciniraju. Na primer, običan karton može u igri da predstavlja krevet, kucu, dvorac… Dvogodišnjaci vole da oponašaju radnje ukućana i roditelja, pa pokušavaju da peru sudove, briju se, brišu podove… Za dečju kreativnost u tom dobu, odlične su kocke za građenje.

Roditelji ne bi smelii da nameću pravila odraslih u dečjim igrama. Ako vaša ćerka želi da obuče lutku na neodgovarajući način ili ako želi da oboji nebo u drveno, neka tako bude. Deca bi trebalo da se igraju u skladu sa svojim stepenom zrelosti, a ne sa vašim. Tako je i kod kupovine igračaka. Roditelji često greše kupujući igračke svojoj deci prema sopstvenim afinitetima, zaboravljajući pravilo  ’što jednostavnije, to bolje“. Jednostavnije igračke su i podsticajnije jer nude više rešenja koje zavise od mašte i kreativnosti deteta.

Iako se ponekad tvrdi da, na primer, kompjuterske igrice razvijaju pažnju i koncentraciju, one zapravo rezultuju njihovim rasipanjem. Brzi pokreti na ekranu ne zahtavaju od igrača razmišljanje i koncentraciju, nego uglavnom mehaničku akciju. Takve igrice služe samo za zabavu, ne i za učenje. Igrajući ih, deca se samo fokusiraju na objekat, a ne razvijaju imaginaciju, kao sto čine igrajući se, na primer,  kockicama ili sličnim igračkama.

Roditeljska igra sa decom prijatna je za obe strane. Osim toga, takvi doživljaji stvaraju lepe uspomene i učvršćuju vezu i poverenje između dece i roditelja. Ne kaže se uzalud da porodice koje se igraju zajedno i ostaju zajedno!




http://www.mojpedijatar.co.rs/

2 comments:

  1. Moje ime je Marija Josip, dolazim iz hrvatske, ali se sa suprugom selim u Španjolsku, želim podijeliti dobre vijesti o svom životu sa svima i onima kojima je potrebna pomoć u braku / vezi. Patila sam šest godina, suprug me napustio i nastavila sam rađati drugu suprugu samo zato što me njegova obitelj nije voljela, a i zato što mu nisam mogla dati dijete, plakala sam sedam godina jer se suprug razveo od mene. Tražio sam čaroliju da mi je oblak pomogao na mreži Upoznao sam toliko mađioničara, svi su skupili novac ne pomažući mi, ali 3. kolovoza 2020. vidio sam internetsku donaciju dobrog mađioničara po imenu dr. Alaba. Odlučila sam ga kontaktirati kad sam ga kontaktirala, rekao mi je da je moj problem riješen jer sam ga kontaktirao, rekao sam mu sav svoj problem i obećao mi je da će mi pomoći vratiti mog supruga. Doktor Alaba me uputio i pokazao mi što da radim pa slijedim sve upute i radim ono što je tražio nakon tri dana rekao mi je da će me suprug nazvati prije nego što spavam tog dana i ispričati se. Jednom kad mi je sve rekao, suprug me nazvao i zamolio da mu se vratim nakon šest godina razvoda. Danas dijelim ovu poruku jer želim da svijet to zna i to je dobar posao, a također sam vrlo sretna što sam trudna, a oni koji trebaju pomoć, probleme na poslu ili promociji danas kontaktirajte dr. Alabu i riješite svoj problem ovdje je e-mail: dralaba3000@gmail.com Ili whatsapp / viber s njegovim brojem telefona: +2349039885856 Obećavam vam da će vaš problem biti riješen

    ReplyDelete
  2. Moje ime, Isabella Ethan Nakon 12 godina braka, moj muž i ja smo se svađali na ovaj ili onaj način dok me konačno nije napustio i preselio se u Kaliforniju da bude s drugom ženom. Osjećala sam se kao da je moj život gotov i da su moja djeca mislila da nikada više neće vidjeti svog oca. Trudila sam se biti jaka samo prema djeci, ali nisam mogla obuzdati bol koji mi je mučio srce, srce mi je bilo ispunjeno tugom i bolom jer sam zaista bila zaljubljena u svog muža. Mislim na njega svaki dan i noć i uvijek želim da mi se vrati, bila sam jako uzrujana i trebala sam pomoć, pa sam potražila pomoć na internetu i naišla na web stranicu koja sugerira da bi dr. Alaba mogao pomoći svojoj bivšoj bivšoj da se vrati. Stoga sam osjetio da bih trebao pokušati. Kontaktirao sam ga i rekao mi je što da radim. Učinila sam to i onda mi je napravio ljubavnu čaroliju. 48 sati kasnije moj suprug me stvarno nazvao i rekao mi da i njemu jako nedostaju djeca, tako nevjerojatno!! Dakle, vratio se tog dana, s puno ljubavi i radosti, i ispričao se za svoju pogrešku i bol koji je nanio meni i djeci. Naš brak je bio jači nego prije, a sve zahvaljujući dr. Alabi. Toliko je moćan i odlučila sam podijeliti svoju priču na internetu da je dr. Alaba bio pravi i moćni čarobnjak. Uvijek ću se moliti da ona živi dugo pomažući svojoj djeci u trenucima potrebe, ako ste ovdje i trebate se vratiti bivšem ili je vaš muž prešao na drugu ženu, prestanite plakati, odmah kontaktirajte ovaj moćni pravopisni kotačić. Ovdje je njegova kontakt adresa e-pošte na: {dralaba3000@gmail.com} ili WhatsApp/viber preko njegovog kontakta ispod +1(580) 373-2215 Hvala dr. ALABA.

    ReplyDelete